.comment-link {margin-left:.6em;}

على باب الله

انا من أهل مصر ، بسيط وغلبان بالعربي على باب الله

Friday, November 25, 2005

يا خبر أبياااااااااض

على راي كابتن لطيف ..

الناس دي بصراحة بتخجل تواضعنا ، كل ما اكتب حاجة ألاقي الناس دي بتكتب من من نفس الزاوية أو بتدي نفس الأمثال ، لما كتبت عن مشكلة الكنيسة وعن وجوب محاكمة المسؤولين عنها ، ألاقي الاستاذ فهمي هويدي مدي نفس المثل اللي انا مدياه ،" موضوع إغلاق الجرح المتقيح.. وبتاع" طبعا فاكرينه ، وآخر بوست ليا ، قلت فيه لا يجب أن يترك الإخوان كقوة وحيدة – تلاقي بعض الناس قالت يادي السيزوفرنيا اللي ماشيا في البلد بعد وصفي بكوني قرانية اقول لا تتركوا الاخوان يستأثروا بالسلطة !! - المرة دي اللى قال نفس الكلام اللي بأقوله هو نائب مرشد الإخوان خيرت الشاطر قال بالظبط (

(We believe that the domination of political life by a single political party or group, whether the ruling party, the Muslim Brotherhood or any other, is not desirable: the only result of such a monopoly is the alienation of the majority of the people)

)

يعني الإخوان يعتقدون أن انفراد حزب واحد أو مجموعة واحدة سواء كان الحزب الوطني أو الإخوان أو أي مثل آخر بالحياة السياسية أمر غير مرغوب فيه ، والنتيجة الوحيدة لمثل هذا الاحتمال هو استبعاد الأغلبية الشعبية .

يعني خدامكوا على باب الله بيكتب من نفس المستوى الفكري اللي الناس دي بتكتب منه ، الفارق ان فهمي هويدي بيكتب في الأهرام وخيرت الشاطر في الجارديان ...

أما أنا فأكتب هنا حيث لا يقرأني أحد

جتنا نيله في حظنا الهباب

2 Comments:

At 9:35 AM, Anonymous Hussein said...

They call it "tele-pathy" when you think of something at the same time with others who are away from you.. So look at the positive side of things, you are thinking of the same thing with Fahmy Huweidi & Khairat Shatter,..etc.

I for one is reading your articles with great admiration so keep on writing..

Best of luck..

 
At 2:06 PM, Blogger على باب الله said...

يا عم حسين سانك يو سانك يو فيري ماتش

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home